21e Schoolzeilkampioenschap 2012

Geplaatst 30 sep. 2012 08:54 door WV Wormer Jeugdzeilen   [ 1 okt. 2012 10:16 bijgewerkt ]
Prijzen pracht voor de Eendragt
Windkracht vijf, afwisselend zon en Hollandse wolkenluchten. Acht boten bemand door Wormerlandse schoolteams. Ingrediënten voor een adembenemend zeil spektakel. De boten stoven over het Zwet, op jacht naar de bokaal "Schoolzeilkampioen 2012". In spannende manches, waarbij de boten soms bijna omsloegen, bleken de leerlingen van basisschool de Eendragt 1 uiteindelijk het snelste.

Uitlslag

1e: Eendragt 1
2e: Weremere 1
3e: Wormer Wieken 1
4e: Eendragt 3
5e: Weremere 2
6e: Eendragt 2
7e: Wormer Wieken 2
8e: Mixteam 1
Het was werken geblazen voor de jeugdige bemanning om de boten rechtop te houden en de zeilen goed aan te halen. Na afloop liepen er dan ook een aantal zeilers met blaren rond. In de beslissende race bleef het veld lange tijd dicht bij elkaar, de teams waren aan elkaar gewaagd. Een klein stuurfoutje kostte Eendragt 2 hun mooie positie. In de Noordergansssloot belandden ze in het riet en werden ze de loef afgestoken. Ze deden nog een dappere poging om het zwaard op te halen en de boot los te trekken, maar het was al te laat. Wormer Wieken kwam dichtbij. In het zicht van de finish haalden ze echter alsnog bakzeil. Een winddraaiing pakte voor hen ongunstig uit, zodat ze genoegen moeten nemen met de derde plaats.

De basisschool leerlingen kijken terug op een prachtige zeilmiddag, die werd afgesloten met een gezellig samenzijn in het Zwetshuis van de watersportvereniging Wormer.

Zie ook Informatie 21e WVW scholen kampioenschap zeilen

De bemanning van de Eendragt probeert hun boot recht te houden. De winnaars showen de bokaal "Schoolzeilkampioen 2012".