Geen zeillessen in het Voorjaar 2020

Geplaatst 6 mei 2020 12:31 door WV Wormer Jeugdzeilen   [ 6 mei 2020 12:40 bijgewerkt ]
Vanwege de geldende corona beperkingen hebben wij helaas moeten besluiten tot de zomervakantie geen zeilles te geven.
Voor het wedstrijdblok is de vereiste 1,5 m afstand bewaren op de boot niet mogelijk. Zowel het protocol van het watersportverbond https://www.watersportverbond.nl/kenniscentrum/coronavirus/protocol-jeugdsport als onze trainers stellen dat we met onze 2-mansboten dan niet kunnen zeilen.
Voor blok 3 en 5 geldt dat de kinderen 1,5 m afstand tot de trainers moeten bewaren. Bij assistentie vanuit de resque boot is dit niet mogelijk. Met 2 personen in een resqueboot varen en afstand bewaren is bijzonder lastig en een bang kind even tot rust laten komen in de resqueboot is onmogelijk. Ook het vlot kan hierdoor niet gebruikt worden. Gezien de afstand van de haven tot het oefenwater is dit bij ons buitengewoon onhandig. Hiernaast zijn er nog beperkingen als geen omkleedruimte of wc, theorieles in de buitenlucht, elkaars materiaal niet aanraken, ontsmetting van materiaal wat door verschillende personen gebruikt wordt (resque boten, boeien, instructiemateriaal, zwemvesten e.d.) Deze beperkingen stellen extra fysieke en mentale eisen aan de trainers. Tenslotte behoort een aantal trainers tot de risicogroepen, waar we extra voorzichtig mee zijn.
Ook de zeillessen aan het kennismakingsblok kunnen om bovenstaande overwegingen niet door gaan.
Uiteraard kijken we wat er in het najaar nog wel mogelijk is. We houden jullie via de mail op de hoogte.