Uitreiking vorderingenstaten en diploma's najaar 2014

Geplaatst 26 jan. 2015 11:05 door WV Wormer Jeugdzeilen   [ 26 jan. 2015 11:28 bijgewerkt ]
Vrijdag 26 september jl. was het weer een drukte van belang in het Zwetshuis. In de najaarsblokken 2 en 4 en 5+ van het jeugdzeilen hebben 17 kinderen weer flinke vorderingen gemaakt m.b.t. hun zeilvaardigheid. 15 kinderen, met ouders, grootouders, broers en zussen, waren aanwezig om hiervan ook het tastbare bewijs te ontvangen.

Voor de trainers hiertoe over gingen, vertelde Marc Bleeker hoe het het CWO opleidingssysteem inhoud. Het is een landelijk uniform diploma systeem met per diploma opbouwende verschillende zeilvaardigheid eisen. Deze worden beoordeeld door een bevoegd instructeur niveau 3. Omdat we bij de WVW te weinig instructeurs niveau 3 hebben, zijn we dit jaar overgestapt naar een soort examen systeem. De laatste zeilles is een soort afzeilles te vergelijken met afzwemmen.  Die les is er een instructeur niveau 3 of hoger aanwezig die de eindboordeling doet in overleg met de vaste trainers. Op deze wijze borgen we de kwaliteit van onze zeilopleiding en de waarde van het diploma. Ouders mogen er op vertrouwen dat kinderen met een CWO 3 diploma bij windkracht t/m 5, In hun eenmansboot gecontroleerd kunnen zeilen.

De 9 kinderen van blok 2 ontvingen een vorderingenstaat CWO 1. Vier kinderen kregen daarbij het advies om blok 2 volgend jaar nog eens over te doen. Dat heeft als voordeel dat bij windkracht >3, aangepast wordt gezeild en vaardigheden toch getraind kunnen worden. In blok 3 wordt pas bij windkracht >4 aanpassingen gedaan.

Het CWO 2 diploma werd uitgereikt aan Sem Huisman, Daniël Koch, Niek en Frank Villano.

Het CWO 3 diploma werd in ontvangst genomen door Dorine Heijnen, Mitchel Bank en Pim Huisman. Zij hebben een extra blok 5 in het najaar gedaan en zagen hun inspanningen beloond.

Alle gediplomeerde kinderen hebben mee gedaan aan de zeilchallenge en de Alkmaar-open. Deze wedstrijden en de extra trainingen hebben er zeker toe bijgedragen dat ze nu zijn geslaagd. Dank zij de inspanningen van Johan en Bart, en natuurlijk de ouders, konden deze extra activiteiten georganiseerd worden, waarvoor hulde.

De geslaagden!

Tenslotte willen wij alle vaders, deze keer geen moeders, die hebben geassisteerd tijdens de lessen danken voor hun tijd en inspanning. Een paar hebben aangegeven volgend jaar wel als assistent te willen worden ingezet. Daar zullen we dankbaar gebruik van gaan maken.