Zeildiploma’s voorjaar 2013 uitgereikt in Wormer.

Geplaatst 2 jul. 2013 11:35 door WV Wormer Jeugdzeilen
Chips, limonade en een ijsje. Het kan niet op, verwennerij voor de jeugdzeilers tijdens de diploma uitreiking bij watersportvereniging Wormer. Dit voorjaar is er, weer of geen weer, gevaren op het Zwet, de Merken en de Poel. In de weekends dat er veel wind stond lag er nogal eens een boot ondersteboven. Omgeslagen na een onverwachte gijp. De jeugd blijft er rustig onder. In een speciale zwembadles is geleerd hoe je de boot weer rechtop kan krijgen. Leeghozen en doorvaren. Alleen jammer dat je na afloop de modder uit het zeil moet boenen. De eerste les voor de beginners is er nog niet gezeild, de boten werden gesleept. Zo kan iedereen even wennen aan het sturen met een roer.

De theorie is uitgebreid besproken. De verschillende koersen die je kan varen, de juiste stand van het zeil, voorrangsregels, er komt nogal wat bij kijken. De beginners hebben het certificaat “kennismaken met zeilen” behaald. Dit zijn Bas van Dantzig, Charlotte Chevalier, Frank Villano, Iker Nicolas-Gnodde, Joris Engel, Jur de Vries, Kyran Hendrix, Lotte van der Weide, Niek Villano, Pascal Barou, Quinty Metz, Robyn Hendrix, Tim van Dantzig, Daniël Koch, Dries de Wijs, Elvira Tempel, Floor Kuijken, Gijs Valkhoff, Kristian Verwoerd, Marit Mars, Olle Juch, Pippi Juch, Ramses Rijcken en Tess Harinck.

Dan is er de middengroep, ze zijn vorig jaar begonnen en hebben een CWO - vorderingsstaat behaald. Benjamin Chevalier, Dorine Heijnen, Eva Rijcken, Jeppe de Jager, Mitchell Bank, Naomi de Wekker, Pieter Zwikker en Zita de Jager.

Ten slotte de eindgroep, ze hebben het CWO diploma gehaald. Florian Schut, Guus Harinck, Jaimie Duim, Milan van Leeuwen, Jurgen van de Wal, Laurens de Wijs en Tony Koch. Van deze groep zijn al enkele zeilers begonnen met deelname aan regionale wedstrijden.